Twój sklep Twoje zasady – to raczej oczywiste! Skoro masz swoje logo, swój asortyment, swoje ulubione kolory i układ pasujący Twoim klientom, to i zawartość komunikatów e-mailowych musi być taka, by Twoim klientom odpowiadała a co ważniejsze była przydatna. W tym artykule przybliżę, w jaki sposób zmodyfikować standardowe komunikaty w Magento za pomocą e-maili transakcyjnych
E-maile transakcyjne w Magento 2
Nim poznamy rodzaje e-maili transakcyjnych, zastanówmy się przez chwile, kiedy wysyłamy e-mail do klienta. Zazwyczaj wtedy, kiedy chcemy mu o czymś ważnym zakomunikować. Będzie to więc moment złożenia zamówienia lub też potwierdzenie przyjęcia płatności. Wszystko to co sprawi, że klient będzie wiedział co dzieje się z jego zamówieniem, bądź też postępowaniem reklamacyjnym. Będziemy chcieli również potwierdzić jego tożsamość podczas procesu rejestracji oraz umożliwić mu odzyskanie dostępu do konta. Wszystkie te komunikaty są więc czymś w rodzaju automatyzacji procesu wymiany informacji. Ważne więc by nie były one przypadkowe a stricto dopasowane do naszego klienta i biznesu.
Rodzaje e-maili transakcyjnych w Magento 2
- sprzedażowe (nowe zamówienie, przyjęcie płatności, anulowane zamówienie itd.)
- dot. konta klienta w sklepie
- ostrzeżenia aktualizacji waluty
- dot subskrypcji
- dot. produktów (komunikaty dostępności, polecanie produktów znajomym, udostępnianie listy życzeń)
- inne alerty systemowe
Jak stworzyć swój własny szablon e-mail w Magento 2
To bardzo proste. Na początek musimy przejść do zakładki „Marketing” i wybrać w menu „Szablony e-mail”.
Następnie po prawej stronie ekranu szukamy przycisku „Dodaj nowy szablon” i klikamy w niego.
Naszym oczom ukaże się formularz dodawania nowego szablonu. Teraz musimy załadować domyślny szablon, który nas interesuje i który chcemy zmienić.
Ważnym elementem po załadowaniu szablonu jest ścieżka „Obecnie wykorzystywany do”. Warto ją zapamiętać. Omówię ją w dalszej części artykułu.
Powyżej pola „Zawartość szablonu” znajduje się przycisk „Wstaw zmienną”. Jego kliknięcie spowoduje wysunięcie się popup’u ze zmiennymi, które możemy w szablonie zastosować – wystarczy kliknąć w link.
Konfiguracja e-maili transakcyjnych
Pamiętacie jak zwracałam by zapamiętać ścieżkę użycia? Teraz ona nam się przyda! Jeśli podążymy za nią po magentowym menu, to dotrzemy do takiego formularza:
Każde z pól, dot. szablonów będzie, zawierało nasz nowy template. Nas interesuje jednak ten konkretny, dot. potwierdzenia subskrypcji. Po wybraniu naszego szablonu i zapisaniu konfiguracji, będzie on nadpisywał domyślny. Oczywiście możemy mieć w magento wiele storów i websitów i dla każdego z nich możemy ustanowić indywidualny szablon, wybierając z lewej strony nad menu odpowiedni widok.
W następnym artykule pokażę jak wysyłać e-maile z poziomu PHP 🙂 Do zobaczenia!